Kanseri 1 Dolarlık Maliyetle Teşhis Etmeyi Başaran Doktor Gözde Durmuş

Kanser erken teşhis edildiğinde yenilebilir bir hastalık ancak bu insan hayatını tehdit etmediği anlamına gelmiyor. Bilimadamları yıllardır bu hastalıkla mücadele etmek için uğraşıyor. Bu çalışmaların meyvelerini toplamaya başladılar fakat içlerinden öyle birisi var ki göğsümüzü kabartıyor. Bu isim Türk Doktor Gözde Durmuş.

Gözde Durmuş kanserin erken teşhisinde çok önemli ve etkili bir yol geliştirdi ve MIT Technology Review Dergisi’nin her sene belirlediği 35 yaş altı yenilikçiler listesine girmeye hak kazandı.

Doktor Gözde Durmuş kanserin erken teşhis edilmesini sağlayan ucuz ve hızlı bir test geliştirdi. Bu testin çalışma prensibi: Hücrelerin manyetik özelliklerinden faydalanarak hastalanmış hücreleri tespit etmek.

Akyuvarların, alyuvarların ve Birbirinden Farklı Bir Sürü Organizmanın Farklı Karakteristik Özellikleri Var ve Doktor Gözde Durmuş’un Tasarladığı Manyetik Alan Sayesinde, Hangi Hücrenin Ne Kadar Havaya Yükseldiğini Ölçüyor. Ve Böylece Farklı İlaçların, Farklı Hücrelerdeki Etkilerini Yaklaşık 1 Saat İçerisinde Gözlemleyebiliyor

Doktor Durmuş, Hastalıkların Hızlı Tespit edilmesinin Önemini, Kendisinin de Yaşamış Olduğu Kötü Bir tecrübeden Ötürü Daha da İyi biliyor. Doktor Gözde Durmuş Henüz Küçük Bir Çocukken, 3 Yıl Süren Bir Bakteriyel Enfksiyonu Olduğunu ve Doğru Tedavi Bulununcaya Kadar Acı İçerisinde Hastaneye Gidip, Hiç Bir Etkisi Olmamasına Rağmen Penisilin İğnesi Yemek Zorunda Kaldığını Daha Dün Gibi Hatırlıyor.

Doktor Gözde Durmuş Şu An Stanford Üniversitesi Genom Teknoloji Merkezi’nde Çalışmalarına Devam Ediyor.

Doktor Naşide Gözde Durmuş Kimdir?

1985 yılında İzmir’de dünyaya gelen Naşide Gözde Durmuşhenüz lise yıllarındayken Genom Projesi sayesinde genetiğe ilgi duymaya başlamış. 2003 yılında Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) Moleküler biyoloji bölümünde üniversite hayatına başladı. Mezun olduktan sonra kazandığı Fulbright bursuyla yüksek öğrenim için Amerika’ya gitti. 2014 yılından sonra Stanford Üniversitesi’nde araştırma görevlisi olarak işe başladı. 2015 yılında MIT Technology Review dergisinin “35 Yaş Altı Yenilikçiler Listesi”nde tıp ve biyoloji alanlarında çığır açan 35 liderlerden biri olarak seçildi.

Doktor Durmuş’un Stanford Üniversitesindeki sayfasına gitmek için TIKLAYIN